تبیان، دستیار زندگی
اند ایران با ‌4 نقره و یك برنز پنجم شد كره جنوبی بر سكوی نخست ایستاد تیم کشتی فرنگی ایران شب گذشته در 4 وزن دوم یعنی 55 و 66 و 84 و 120 کیلوگرم بازیهای آسیایی دوحه به 2 مدال نقره و یک برنز دیگر دست یافت تا جمع مدال ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كشتی فرنگی در حسرت طلا ماند

ایران با ‌4 نقره و یك برنز پنجم شد
كره جنوبی بر سكوی نخست ایستاد


تیم کشتی فرنگی ایران شب گذشته در 4 وزن دوم یعنی 55 و 66 و 84 و 120 کیلوگرم بازیهای آسیایی دوحه به 2 مدال نقره و یک برنز دیگر دست یافت تا جمع مدال های فرنگی کاران ایران در این دوره از رقابتها به 4 نقره و یک برنز برسد.

در مسابقه فینال وزن 120 كیلوگرم كشتی فرنگی مهدی شربیانی موفق به کسب مدال نقره شد.مهدی شربیانی در دو تایم و به دلیل این كه در كنده‌كشی‌ها سكه ابتدا به نام كیم گوانگ سئوك از كره جنوبی افتاد‏، بازنده شد و به مدال نقره رسید.

شربیانی تایم اول را با نتیجه یك بر یك واگذار كرد و در تایم دوم نیز شانس با ملی پوش ایران یار نبود و سكه به سود رقیبش افتاد تا این تایم را نیز یك بر یك ببازد. در واقع هیچ كدام از این دو كشتی گیر فنی را اجرا نكردند.

اما در وزن 55 كیلوگرم كشتی فرنگی جاسم امیری در دیدار پایانی به مصاف جیانگ از چین رفت و در یك كشتی بحث انگیز شكست خورد.

امیری در تایم اول با نیتجه‌ی 2 بر یك به پیروزی رسید و در تایم دوم در حالی كه یك بر صفر از حریف خود پیش بود با اجرای بارانداز صاحب دومین امتیاز شد اما، داوران پس از بازبینی فیلم امتیاز او را ندادند و نتیجه را یك به یك اعلام كردند تا كار به تایم سوم برسد.

در تایم سوم امیری كه از مصدومیت پا رنج می‌برد ابتدا پنج امتیاز از دست داد اما، در ادامه در حالی كه داوران دو پوئن و اخطار به سود وی اعلام كرده بودند، فن كنده را اجرا كرد كه نتیجه باید 5 بر 5 می‌شد اما، داوران بار دیگر نتیجه را به سود حریف چینی رقم زدند و امتیاز را 5 بر 3 به نفع او اعلام كردند تا امیری در عین شایستگی به مدال نقره برسد.

در وزن 66 کیلو گرم حمید ریحانی با پیروزی بر حریف چینی به مدال برنز بازی‌های آسیا رسید.

در دیدار رده بندی وزن 66 كیلوگرم كشتی فرنگی بازی های آسیایی دوحه‏‌،‌ حمید ریحانی در یك كشتی برتر با حساب 7 بر صفر هوامنگ جیائو از چین را شكست داد و صاحب مدال برنز شد.

ریحانی در هر دو تایم فنون فرنگی را به خوبی اجرا كرد و در دو تایم متوالی با نتایج 4 بر صفر و 3 بر صفر پیروز شد.

در وزن 84 کیلو گرم سامان طهماسبی که امید زیادی برای کسب مدال طلا ازسوی وی می رفت با شکست در دیدار دوم مقابل حریف قرقیزستانی از دور رقابتها کنار رفت و دستش از مدال دور ماند .

تیم كشتی فرنگی ایران با چهار مدال نقره جاسم امیری‏، داود عابدین زاده‏‌، مسعود هاشم زاده، مهدی شربیانی و مدال برنز حمید ریحانی در مكان پنجم رده‌بندی مدال‌ها قرار گرفت.

كره جنوبی نیز با چهار مدال طلا قهرمان شد. تیم ایران از لحاظ تعداد مدال بیشتر از سایر كشور‌ها مدال گرفت اما در نهایت در حسرت طلا ماند.